top of page

הרפייה בזמן צירים

נשמע מוזר? כדי לדעת למה חשוב להרפות, וכיצד עושים זאת נכון בזמן צירים, כדאי להבין קודם כל מה זה ציר.

ציר הוא בעצם התכווצות החלק העליון של שריר הרחם. ההתכווצות הזו מושכת את דופן הרחם בחלק התחתון שלו וכך מתאפשרת הפתיחה והמחיקה.

אם הגוף יהיה מכווץ בזמן ציר, יקרו שני דברים. קודם כל השריר יתקל בהתנגדות ובעצם יצטרך לעבוד יותר קשה בשביל לייצר את הפתיחה והמחיקה. דבר שני, כמו שבזמן זריקה אם מרפים פחות כואב, כך גם בזמן ציר אם מרפים הציר פחות כואב.

אז איך מרפים בזמן ציר?

הרפיה היא מיומנות שניתן לרכוש בכל מיני דרכים. רצוי למצוא את הדרך שמתאימה לך בהקדם ולתרגל כמה שיותר לפני הלידה, כדי שבזמן אמת תוכלי להיכנס למצב הרפיה באופן אינטואיטיבי.

דרך אחת המומלצת היא שיטת לידה רכה, או KG , (שני זרמים לאותה שיטה) שכל כולה מדברת על הרפיית הגוף וקבלת תהליך הלידה בצורה רכה ונעימה. ככל שנתרכז פחות בכאב, ככה יכאב לנו פחות. לפי השיטה הזו, הפחד מהכאב הוא זה שמגביר אותו. אם מקבלים את הציר באהבה ומתייחסים אליו כאל מקדם הלידה ואת התינוק שלך אלייך, רמת הכאב פוחתת.

עוד דרך להרפות היא בעזרת דמיון מודרך או מדיטציה. מיצאי לך פינה נעימה, שבי או שכבי בנוח, עצמי את העינים, קחי כמה נשימות עמוקות ונסי ממש לדמיין את כל שרירי הגוף, ובמיוחד את שרירי הרחם, צוואר הרחם ותעלת הלידה, רפויים ונפתחים. אפשר גם לחשוב על פרח שנפתח, על מים זורמים בנהר, על התינוק שלך עושה את דרכו בתעלת הלידה.

דרך נוספת לרכוש מיומנות הרפיה היא תרגול יוגה שמלמדת לכווץ ולאסוף, אבל גם לשחרר ולהרפות.

כל תרגול יוגה מסתיים בהרפיה, זה חלק בלתי נפרד מהתרגול ולמי שמתרגל הופכת ההרפיה לחלק בלתי נפרד מהחיים.

יוגה מדברת על החיבור בין הגוף והנפש. ומה מחבר בין גוף ונפש יותר מהריון, בריאת חיים חדשים בגוף שלך, אהבה חדשה. תרגול יוגה במהלך ההריון עוזר בחיזוק החיבור הזה בין הגוף (עובר) והנפש (אמא), וגם מאפשרים לאמא להגיע ללידה בכושר גופני מספק, עם גמישות בשרירים ועם היכולת להרפות ולשחרר כשצריך.

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page