top of page

חיבור להריון

מתחילת האנושות, הגוף הנשי יודע ליצור חיים, אך במציאות המודרנית, קל להתנתק מהמקום העמוק של החיבור בין הגוף לנפש. אז איך נתחבר לחיים החדשים שנוצרים אצלך בגוף?

הגוף שלנו, הנשים, יודע להרות וללדת, ליצור חיים. משחר ההיסטוריה הוא יודע לעשות את זה, והידיעה הזו טבועה לנו ב-DNA ובמעמקי המוח הקדום שלנו. במרוץ החיים המודרניים לפעמים קל לנו להתנתק מהמקום העמוק הזה שנמצא אצל כל אחת מאיתנו. אז מה אפשר לעשות כדי להתחבר אליו?

תרגלי יוגה

יוגה יוגה ושוב יוגה. יוגה מדברת על החיבור בין הגוף והנפש. ומה מחבר בין גוף ונפש יותר מהריון, בריאת חיים חדשים בגוף שלך, אהבה חדשה. תרגולי יוגה במהלך ההריון עוזרים בחיזוק החיבור בין הגוף והנפש וגם מאפשרים לאמא לעתיד להגיע ללידה בכושר גופני מספק, עם גמישות בשרירים ועם היכולת להרפות ולשחרר כשצריך. תרגולי יוגה יעודיים להריון מכילים בתוכם גם הכנה ללידה.

תרגלי הרפיות

אפרופו יכולת להרפות. בזמן הלידה, כדי להתנתק מהמירוץ המודרני ולהתחבר למח הקדום שלנו, אנחנו צריכות להתכנס פנימה ולהתנתק מהסביבה שלנו. ככל שתתרגלי הרפיות והתכנסות בזמן ההריון כך תוכלי להתכנס יותר בקלות בזמן הלידה.

הכירי את העובר שלך

קחי כמה דקות כל יום (אפשר על הבוקר לפני שקמים מהמיטה, או בערב לפני השינה, או בכל זמן אחר שיש לך קצת זמן לעצמך) לעצום עיניים, לקחת כמה נשימות עמוקות ולדמיין את התינוק שלך בתוך הרחם. באיזה שבוע הוא? איזה איברים כבר מפותחים? באיזו תנוחה הוא נמצא עכשיו? מה הוא מרגיש? מה הוא שומע? תרגישי את החיים שנוצרים לך בגוף.

רכשי ידע

ידע זה כח, וכח מחזק. קראי סיפורי לידות טובות, הירשמי לקורס הכנה ללידה כדי לקבל מידע על התהליך וכלים פרקטיים לעבודה בכל שלב בלידה, דברי עם חברות שכבר ילדו. הגיעי ללידה ממקום בטוח בעצמך, בעובר ובתהליך.

תכנני מה היית רוצה שיקרה בלידה

כתבי תכנית לידה כדי להבין מה חשוב לך.

אין צורך לתת לצוות את תוכנית הלידה (אפשר אם את רוצה), זה יותר בשבילך ובשביל המלווים שלך.

אם בכל זאת את מעוניינת לתת לצוות מסמך של תוכנית לידה, מציעה לתמצת אותו ככל האפשר. הפירוט ישאר לכם.

לכי לסיורים בכל בית יולדות שאת חושבת ללדת בו.

הסיור מועיל ברמה הפרקטית - בזמן אמת תדעו איפה לחנות, לאן להגיע, לאן ממשיכים מהמיון. המסדרונות והחדרים יהיו מוכרים לכם בתוך ההתרגשות של הלידה. זו גם הזדמנות מצויינת לשאול כל מה שעולה על דעתך.

ברמה הרוחנית תוכלי לבחון איך את מרגישה בכל מקום. האם במקום מסויים את מרגישה יותר בנוח? יותר בטוחה? יותר נעים?

זכרי שלידה היא דבר טבעי ובריא. את יוצרת חיים – יש בריא מזה? נכון שהיום האפשרויות די מצומצמות ורוב הנשים יולדות בבית יולדות, שבמקרה נמצא בבית חולים. אבל כשאת מגיעה ללדת, כל עוד את בריאה והעובר בריא, הצוות הרפואי נמצא שם רק כדי לתמוך בך ובמה שאת צריכה באותו הרגע.

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page